Μίτρα

Από OrthodoxWiki
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση
Μια επισκοπική μίτρα

Η μίτρα δεν θεωρείται άμφιο, αλλά έμβλημα του επισκοπικού βαθμού στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Το σχέδιό της (του κλειστού στέμματος με σταυρό) βασίζεται στο στέμμα των Αυτοκρατόρων της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και η χρήση της ξεκίνησε μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης, ως σύμβολο της συνέχειας της πολιτικής οργάνωσης από την εκκλησιαστική. Καθιερώθηκε ουσιαστικά μετά τον 16ο αιώνα.

Ο αρχικός της συμβολισμός ήταν το ακάνθινο στεφάνι, το οποίο φόρεσε ο Χριστός πριν τη Σταύρωση, ενώ συμβολίζει και το βασιλικό αξίωμα του Κυρίου, με την έννοια ότι ο αρχιερέας που την φοράει είναι η ζώσα εικόνα του Χριστού μέσα στην Εκκλησία. Γι αυτό το λόγο συμβολίζει τη Βασιλική Εξουσία του Κυρίου Ιησού Χριστού, εις τόπον του Οποίου στέκεται ο Επίσκοπος κατά τη Θεία Λειτουργία. Όπως ο Κύριος Ιησούς Χριστός, μετά την Ανάληψή Του στους ουρανούς έλαβε και ως άνθρωπος τη Βασιλική Θεϊκή εξουσία που είχε και ως Θεός, έτσι οφείλει και ο Επίσκοπος να επιδεικνύει αυτή τη Βασιλική ιδιότητα του Κυρίου κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας. Εκτός αυτής, οφείλει να ενδύεται την ταπεινότητα του Χριστιανικού φρονήματος.

Το παρόν λήμμα ή τμήμα του χρήζει επέκτασης (δηλ., περισσότερες πληροφορίες). Μπορείτε να βοηθήσετε το OrthodoxWiki επεκτείνοντάς το.

Προσωπικά εργαλεία
Περιοχές ονομάτων
Παραλλαγές
Ενέργειες
Πλοήγηση
Συμμετοχή
Donate

Please consider supporting OrthodoxWiki. FAQs

Εργαλεία
Άλλες γλώσσες