Κύρος Κωνσταντινουπόλεως

Από OrthodoxWiki
Μετάβαση σε: πλοήγηση, αναζήτηση

Ο Κύρος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως (705-711) ήταν μοναχός, φημισμένος για το προφητικό του χάρισμα. Ως μοναχός ζούσε ως έγκλειστος σε μια νησίδα απέναντι από την Άμαστρι. Όταν ο πρώην αυτοκράτορας Ιουστινιανός Β΄ ο Ρινότμητος, μετά την πρώτη καθαίρεσή του το 695 μεταφερόταν εξόριστος στη Χερσώνα της Κριμαίας, ο Κύρος του προφήτευσε ότι θα ξαναγύριζε και θα ανακτούσε τον πατρογονικό του θρόνο. Μετά την εκπλήρωση της προφητείας, το 705, ο Ιουστινιανός τύφλωσε και εξόρισε τον Πατριάρχη Καλλίνικο Α΄, που είχε συνεργαστεί με τους αντιπάλους του και κάλεσε στο θρόνο τον Κύρο. Ως Πατριάρχης ο Κύρος μετείχε στην υποδοχή του Πάπα Κωνσταντίνου Α΄ το 708 και στην πανηγυρική επικύρωση των πρακτικών της εν Τρούλλω Συνόδου (691/2). Μετά την ανατροπή του Ιουστινιανού από τον Βαρδάνη Φιλιππικόν, το 711, καθαιρέθηκε και ο Κύρος, επειδή αρνήθηκε να συνεργαστεί με τον αυτοκράτορα στην μονοφυσιτική πολιτικής του. Φυλακίστηκε στη Μονή της Χώρας (σήμερα Καχριέ τζαμί), όπου πέρασε την υπόλοιπη ζωή του. Η μνήμη του τιμάται στις 8 Ιανουαρίου, κατά τη γιορτή του τελούνταν ιδιαίτερες εκδηλώσεις στη Μονή της Χώρας.

Πηγές

  • Εγκυκλοπαίδεια "Δομή Gold", λήμμα «Κύρος»

Το παρόν λήμμα ή τμήμα του χρήζει επέκτασης (δηλ., περισσότερες πληροφορίες). Μπορείτε να βοηθήσετε το OrthodoxWiki επεκτείνοντάς το.
Προσωπικά εργαλεία
Περιοχές ονομάτων
Παραλλαγές
Ενέργειες
Πλοήγηση
Συμμετοχή
Donate

Please consider supporting OrthodoxWiki. FAQs

Εργαλεία
Άλλες γλώσσες